Resdag 30/7

Vi lämnade pitehavsbadet kl 10 i morse. Han bara komma i väg en bit så börja det regna, sedan har det regnat av och till hela dagen. En olycka såg vi efter vägen oxå en långtradare hade kört av, troligen hänt rätt nyligt när vi passera. Men efter vi åkt 270 mil i Norrland och bara sett en olycka är bra, för hua hur folk kör. Men man ska väl inte säga ngt förrän vi är hemma. Vi stanna i dag efter vägen och lyxa till och åt mat ute på en vägkrog. När vi kom till sandöbron hitta vi campingen jag ville se. Men den hade ju tyvärr gått i graven. Men jag kände igen mej när vi kom dit, det var skoj. Vi åkte vidare och hitta en camping innan Härnösand som hette snibbenscamping . När vi kom dit och min man höll på att backa till fick jag syn på ett par som haft sin husvagn där vi alltid annars står. Men nu har dom husbil och är bara ute å åker och ser sej om i Sverige.
Vi vandra runt lite här och kolla för på kvällningen kom solen fram och det blev en fin kväll ..
Lastbilen som kört av vägen

Bron där man kör in till den fd campingen

Bara gammalt ras kvar

Gamla Sandöbron (jag har ej fotat)

Gamla Sandöbron i kvällssolen (jag har ej fotat)

Snibbens camping strax utanför Härnösand

Badplatsen
Vår plats

Campingen från vägen in

Campingplatsen
I mon har dom lovat bättre väder tack för det ☀️

Efter sol kommer regn denna sommar tyvärr ☔️

I dag har det ej hänt så mycket...
När vi vakna i morse sken solen från en klar blå himmel. Vi besluta oss för att ta en cykeltur med picknick. Vi han i väg på cyklarna och fika nere vid småbåts hamnen innan det drog i  hop sej och såg ut som om det skulle bli regn.
Då blev det bråttom hem.
Plocka i hop allt så vi skulle ha det torrt i bilen enligt min man, på med cyklarna på taket mm .
Vi hann med och grilla oxå innan regnet. När det väl kom var det som tur var inte mycke, men tillräckligt för att gå in o kolla på tv ..,

Cykla förbi nudistbadet

Grannen som åkte i morse hade den bästa reg skylt jag någonsin sett på en husvagn 😍OASEN och vi har OAS..

Den jag älskar 😍
Fin bild men tyvärr kommit åt någon sv / vit inställning på telefon
Älskar Piteåhavsbad vill ej åka i mon

Bråttom att plocka i hop allt innan regnet kommer ...

Piteå havsbad 26/7-28/7-15

På söndagen lämna vi Båtvik i Byske och åkte tillbaka upp till Piteå havsbad. Vi lämna Båtvik rätt tidigt för dom hade lovat regn på em. Men vi han hit komma på plats och äta mat innan regnet kom och ohoj vilket regnoväder det blev.. Det blåste och storma som bara den. På måndag morgon när vi vakna sken solen men det blåste väldigt mycket, då beslöt vi att vi tar bilen och åker in till Piteå och handlar. Väldigt fin stad. När vi shopat klart satte vi oss i lä utanför husvagnen och njöt i solen. Kvällsmaten besluta vi att vi skulle äta på campingens pizzeria och oh vilken god pizza dom har här. När vi cyklar runt och kollat på området efter maten åkte vi hem och kolla tv, båda två tvär mätta och trötta. Krilles bror o sambo skulle ev ha kommit i dag men dom besluta sej för att åka till Öland i stället för där skulle solen skina.
Men i dag tisdag sken solen från klar blåhimmel så nu blev det stranden hela dagen med en varsin bok. Vi cyklade upp på afterbeatchen o kolla men där trivs inte min man, så vi cykla tillbaka till husvagnen och tillaga vår middag., Blev grillat den obligatoriska husvagnsmaten på semestern.. Nu har vi precis vart i väg och duschat. Här har dom familje dusch 🛀 kanon bra 😜.. Tv blir det resten av denna kväll och hoppas åter på en dag på stranden i mon ☀️
Ingegerd skicka med oss varsin tunnbröd macka med rökt fisk i söndag. Det smaka så gott när vi var på plats ..
Bakom husvagnen i lä..

Piteå havsbad

Mot stranden

Havet
Ja som badar fötterna 😳

Plaserar oss bakom vassen 😜
Läser varsin bok av Mikael Ressem som skrivit 2 deckar-böcker i närområdet av Gävle och från Gävle sjukhus ..

sonjaho

Gift 2-barns mor. Är mitt i livet. Som älskar att spendera sin fritid med familjen i husvagnen och på vintern skoteråkning.