Dax för nästa sjukhusvistelse 2/7-17

På midsommardagen hade Krille feber och sov precis hela dagen. Och på söndagen när han vakna sa han att jag har legat på axeln så den är bort domnad. Men söndagen gick och han fick bara högre och högre feber, jag ringde 1177 så dom ville att vi skulle komma in. Där tyckte dom att vi skulle avvakta ingen fara med feber i 2 dagar bara. På måndag morgon ringde jag hematologen direkt och vi fick komma in. Då var även axeln mycket värre. 

Dom tog alla prover och han hade ett CRP på 230 och blodförgiftning, då blev han inlagd direkt på infektion. 
På onsdagen hade han så ont i axeln så dom sövde honom och tog bort vätska 1 dl. Krille blev pigg och tyckte han kunna åka hem.. på fredagen åkte han till jobbet och var med och tacka av en arbetskollega, när han kom tillbaka hade han feber igen och vart dålig. 
Hela lördagen gick och Krille bara sov. Läkaren kom upp och testa få ur vätska i axeln men det gick inte, så kl 00.00 på natten blev han opererad igen.
 I dag när jag var upp var han jätte pigg igen. Så nu hoppas vi att det bara ska bli bra och han får komma hem igen .. 


Denna sväng på sjukhuset har vart jätte jobbig. Allt blev så tungt i veckan när jag såg att Mikael Nykvist gått bort i cancer 😢

Men nu gäller det bara att Krille blir bra så att vi kommer i väg på vår efterlängtade semester som vi längtar så till.. Få åka ut med husvagnen igen. 


I fredags var även Sophie och Johan på ultraljud. Nu kan jag äntligen berätta att vi ska bli mormor o morfar i november till en lite pojk.❤️


Lena Yngvesson
2017-07-03 @ 17:32:33

Grattis hoppas allt går bra.
krya på dig hälsningar till Krille från oss på Rödön




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

sonjaho

Gift 2-barns mor. Är mitt i livet. Som älskar att spendera sin fritid med familjen i husvagnen och på vintern skoteråkning.

RSS 2.0