Slut på semester

I dag tog det slut på det roliga.. Det var bara gå tillbaka till vadagen igen med ett leende på läpparna. 
Men vi har verkligen haft 4 underbara veckor tillsammans jag och min man. Bäst av allt vi har bott i husvagnen hela tiden. 
Det jag missat skriva om under dessa 2 veckor som vart är ju att vi .. 
1 dag gjorde en utflykt till Falukoppar gruva, jag har vart där som barn men inget jag minns. Men jag har verkligen ett dåligt minne från min barndom om man gämför med min syster som kommer i håg allt. 
Sedan tog vi svärmor med på en liten resa ett par dagar till Gräsö och vad fint och mysigt det är  i de områdena runt Öregrund. Den omtalande båtveckan tog precis slut på söndagen när vi väl kom dit efter mycket strul med punktering på bilen o dyl. Men det ordnade oxå upp sej tillslut när vi fick låna mamma o pappas bil så vi kom i väg. Men jag skulle verkligen vilja planera in och åka dit nån gång och kolla in båtveckan där och allra helst om det blir lika fint väder det blev i år. 
På Gräsöcamping träffa min man och jag min bästa kompis som vi hade som vittne när vi gifte oss för 25 år sedan, som vi inte träffat på så många år.
Min minsta dotter och pojkvän kom upp till Åmot och bodde i stora syrrans husvagn. Då fick vi rå om dom ett par dagar och vårt barnbarn rottweiler Ciina oxå så härligt så. 
Men som sagt nu är det vardag igen .. 
Ett par härliga bilder nu från dessa sista semester veckor
Falukoppargruvan 

Krille, Magnus o melwin innan vi går i väg med guiden 👨‍👨‍👦

Nere i gruvan 📷

Vad dom har staplat upp för att det inte ska rasa in 🗿

Atugrafer av vår kungliga del av familjen
👨‍👩‍👧

Och även min atugraf 👑

Gruvans medicinskåp 🚑

Några dagar i fin vädret på campingen i Åmot och vi får njuta av husvagnsgrannen Jaxon 1 år 🎈

Krille hjälper grannarna att bygga en trall 

Precis hemkommen på gården då får vi punktering surt.. Men som tur var är min mamma o pappa i Norge och åker mc så vi kan låna deras bil 🚗💨

Påväg över med bilfärjan till Gräsö 🚘

Rätt tomt med bilar påväg över till Gräsö men desto fler som lämna ön..

Vår och vännernas bil och vagn ⚓️

Framme på ön 🐝

Kanon läge alldeles mot vattnen 

Vår husvagn 

På kvällen spelade vi trädgårds yatzy 🎲

Utsikt från restaurangen 🍷

Krille roa sej och kolla på båtar ⛵️

Och Magnus grävde 😜

Tog en promenad till färjan och åkte över till Öregrund för att titta runt lite så mysigt så.. ☀️😎

Han med en badstrands dag oxå ☀️
En minigolf kväll tog vi oxå.. 

Krille ⛳️

Det kom en regnskur ocå så vi fick gå under trädet ☔️

Tillbaka till Åmot då tog Pernilla och jag en tur på mopederna och leta kantareller 

Melle och Krille bygger upp stenmuren i dammen så rasat av isen, men ingen har velat bads tidigare 🏊🏻

Ciina vill oxå bada 🐶

I går njöt vi till Max av sista dagen vi kunde inte ens slita oss och åka hem, så vi blev kvar till i morse.. 
Nu är denna semester slut ..
Men till helgen ska vi till Göteborg så det blir en till resa denna sommar 👍







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

sonjaho

Gift 2-barns mor. Är mitt i livet. Som älskar att spendera sin fritid med familjen i husvagnen och på vintern skoteråkning.

RSS 2.0