Stockholms weekend

I helgen var vi i Stockholm med våra vänner Maria o Lennart. Maria och jag tippar travet varje helg vi är tillsammans på campen. Alla pengar vi har vunnit har vi lagt undan och gör ngt skoj för. I år bestämde vi att vi för första gången skulle ta en teaterresa med övernattning på hotell och att våra karlar skulle få följa med oss, förra året åkte vi själv på en bussresa över dagen. Vi boka i slutet på februari redan för att oxå plats på Mamma Mia The Party. På torsdagen var jag på AW med jobbet så då sov vi kvar hos Lennart o Maria för tåget gick i 10 tiden på fredag morgon. När vi väl kom ner till Stockholm checka vi in direkt på hotellet, sedan tog vi en promenad ner på stan för en lunch och lite shopping. Kl 16:30 hade vi bokat plats på icebar. En väldigt härlig upplevelse, blev lite kallt tillslut. Men man fick låna kläder där, men vi var ju tunt klädd under. Lite bilder från det trevliga besöket i baren 🍸

Dörren in till Icebar
Älskar renar
Krille får på sej kappan
Väggen bakom baren
Björn skulptur
Maria som ren 😂
Skål 🍸
Drinkarna serveras förstårs i isglas
Varg

På kvällen var vi rätt trötta, gick bara ut och åt på en restaurang i närheten. För sedan gjorde vi kväller vill vara pigg i mon.
Krille tog köttbullar som serveras så fint 😂

krilles tjusiga köttbull tallrik

Lördag morgon, efter frukosten tar vi oss en härlig promenad bort mot Djurgården, vi skulle gå så länge Krille orka, men vi gick sakta och hade god tid på oss så det gick bra. Väl framme kl 10 var det museum dax.

Vacker morgon i stockholm
Så fint i mitten av september ☀️
ABBA the museum
Livet om Benny & Frida
Livet om Björn & Agneta
Waterloo kläderna
Alla Abbas guldskivor
gammalt kassettband
Abbas dagbok från Eurovision
Helikoptern från plattan the arrival

Efter detta satte vi oss ute på terassen och tog en öl/vin innan musikalen på Tyrol. När jag köpte vinte tog det slut i flaskan, och eftersom jag samlar på korkar fråga jag om jag kunna få den. Den unga killen i barnen kolla konstigt på mej, men jag berätta att jag sparar på korkar. Efter ett tag vi suttit ute kommer han ut med ett par till korkar som han sparat i hop åt mej 😂

Krille tyckte ölen var god efter en så lång promenad
Mina vin korkar

Dax för musikal kl 13. Inne på tyrol har dom dukat upp och gjort en grekisk taverna, vi bjöds på en grekisk meny. Mycke bra underhållning och god mat o dryck.

En del av menyn tzatziki så klart
Skål 🍷
Många härliga låtar

Efter det tog vi taxi tillbaka till hotellet. Krille har sån värk i fötterna.
Söndagen var inge bättre dag för honom alls. Efter frukosten tog vi en snabb promenad upp på stan och shoppa lite. Men sedan ner till station och vänta på att tåget skulle gå hem. Krille har så himla ont i fötterna så han orka inte gå nånstans. Men det gjorde inget för oss för och sitta på station o kolla på folk är ju roligt i Stockholm. När vi väl kom till Gävle hämta Malin oss där, vi följde med hem till dom och åt middag innan vi hamna i åmot igen. Slut på denna resa för denna gång. En trevlig helg med mycket skratt och härliga upplevelser 🍁🍂

Hotell frukost
Frikosten
Sant ❤️



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

sonjaho

Gift 2-barns mor. Är mitt i livet. Som älskar att spendera sin fritid med familjen i husvagnen och på vintern skoteråkning.

RSS 2.0