Så blir det min tur !

För 3 veckor sedan ca var jag till hjärtmottagningen och träffa min dr.
 Som då berättade att på sista ultraljudet av hjärtat har de nu sett att hjärtat är påverkat så vi måste operera. 

Det började runt 2000 jag blev sjuk, fick lunginflammation gick till HC. Läkaren då konstaterade ett blåsljud på mitt hjärta. Efter en massa undersökningar konstaterades då att jag har en hjärtklaff som läcker. 
Inget man bara får man föds med det sa han. Men ingen läkare har någonsin påpekat ett blåsljud på mitt hjärta varken för mej eller mamma. 
Du kommer genomgå en hjärtoperation innan du fyllt 50 sa även läkaren till mej. 
Sedan dess har jag gått på ultraljud 1 ggr i halvåret och 1 gång det andra halvåret på hjärtmottagningen.
Efter varje besök har man sagt att det ser bra ut inge förändringar. 
Så när jag kom upp sist och jag redan fyllt 50 trodde jag ju naturligtvis svaret skulle bli detsamma, så en lite chok blev det ju. 
Men bara det fick gå ett par dagar kände jag att nu får jag det gjort, allt kan bara bli bättre. 
Jag skickar i väg lite remisser sa han. 
Snabbt gick det.
 Jag blev kallad till tandläkaren för riktig genomgång av tänderna, har redan vart på den röntgen och i morgon ska jag träffa tandläkaren. Under denna tid jag har haft mitt hjärtfel, skulle tandläkaren behövt gjort ngt i mun på mej måste jag äta pencilin före och efter. Bakterierna från mun kan annars gå fort ner till hjärta.  Därför är det så viktigt att allt ska vara ok med alla tänder innan operation. 
Fredagen den 10/5 ska jag genomgå en kranskärlsröntgen också. 
Efter det kommer jag bli kallad till en hjärtläkare i Uppsala för ett samtal. 
I Uppsala kommer operationen genomföras. 
Jag fråga min läkare för jag ska till Budapest i Maj och Bulgarien i juni om jag ska avboka men då sa han nä. 
Så före det blir det då ingen operation. 
 Men hoppas strax därpå så jag är läkt och klar till hösten igen 😉om man får önska. 

Men förövrigt i denna familj. 
Våra 3 barnbarn tar nästan upp all vår tid, helt underbart med dom. 
Och i november kommer 1 till liten. 

(null)
Inez och Mateo 9 månader i går 💙💖
(null)
Theodor 8 månader den 6/5 och killen som ska bli storebror i November 💙🙏

Krille mår bra, just nu lite förkyld och feber annars bra.  
Han har bytt jobb och mår så bra. 
Hans gamla jobb blev uppköpt av ett annat företag sedan den 1/2 och han var en av dom som fick vara kvar. 
Jag själv hur mår jag i detta? 
Hela hösten och vintern har jag vart väldigt trött. Men vem är inte det i mörkret som är ute då, men nu fast det är vår är jag lika trött. 
Så har jag varit mycket sjuk denna höst och vinter, som jag aldrig annars varit. 
Även jag böt jobb i höstas så jag har hela tiden trott att det är det  som gör att jag  känner sej helt slut,  blev mycket nya intryck hela  hösten.
Bara det att jobba måndag-fredag och inte ha sin lediga dag man har varit van med i många många år som jag arbetat inom vården... 
och sedan hinna hem och gosa med mina 3 underbaraste barnbarn som finns 🙈.. 
så trött är det  helt okey för mej och känna .. 
Men att jag inte orkar med ngt annat än detta, som att sköta det som ska göras hemma. Det sker alltid under tvång.... 
NU MÅSTE VI STÄDA,  NU MÅSTE VI HANDLA NU FÅR VI EJ AVBOKA TVÄTTSTUGAN IGEN 🙈
(null)

Vi har även  haft en toppen skotersäsong. Men nu väntar en skön sommar. 
Kommer bli underbart och följa våra 3 små,
Det händer ngt nytt varje dag med alla
 💙💖💙... 

Fortsättning följer.... 

sonjaho

Gift 2-barns mor. Är mitt i livet. Som älskar att spendera sin fritid med familjen i husvagnen och på vintern skoteråkning.

RSS 2.0